جیرفت سی تی/ هلیل خاموش

اینکه دیروز کجا بوده ایم و امروز کجا هستیم مهم نیست , اما اینکه فردا کجامی رویم مهم تراست, با امید به لایتناهی برای تماشای گلهایی که فردا می رویند برخیزیم.



نویسنده : reza gilany ; ساعت ۱۱:۱٤ ‎ق.ظ روز ٩ دی ۱۳۸۸

   در بازدید استاندار بومی هرمزگان از پروژه های راهسازی ( بندرعباس به سیرجان)

اعلام شد، هرچند تونل دو طبقه ایران نیمه اول سال 89بطور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد اما این مسافران نوروزی هستد که بطور موقت می توانند از آن که تاکنون 63درصد پیشرفت فیزیکی داشته استفاده کنند.

  در واقع بعد از تونل تهران این مردم هستند که بطور غیر رسمی یک پروژه ای با این اهمیت که اولین درایران است را افتتاح می کنند.

   و اما آیا این تونل واقعا دو طبقه است یا معروف به دو طبقه ؟ دوستانی که از نزدیک این هیات را همراهی کرده اند در بازدید از تونل تنگه زاغ یا همان 17شهریور( هرکدام را بگویید درست است) می گویند: دهانه های ورودی و خروجی آن جدای از هم هستند و تنها در بخش کوچکی به دلیل قطع کردن یکدیگر آن هم به صورت زیر گذر تونل دو طبقه

ایران نام گرفته است. و مدیر کل ره و ترابری یا شرکت سازنده خوب است پاسخ بدهند که با توجه به اینکه این محور بعنوان شاهرگ اصلی کشور قلمداد می شود توانایی عبور محموله های فوق سنگین را در محل به قول آنان دو طبقه را دارد یا خیر؟ ممکن است بگویند که همه محاسبه ها صورت گرفته و دراین زمینه مشکلی وجود ندارد. اما اطلاع رسانی دراین زمینه می توانست در همین خبرهایی که در زیر به نقل از ایرنا بندرعباس استفاده شده ذکر می شد.

  در این خبر تنها به بازدید و عبور موقت مسافران نوروزی اشاره شده درحالیکه جنس ساختاری کوهستانی که این تونل در آن حفر شده اعلام نشده و نامی هم از شرکت سازنده این تونلی که اولین در ایران است برده نشده تا خوانندگان خبر بدون هر گونه دلهره ای بتوانند از آن عبور کنند در حالیکه یکی از سنگین ترین محموله ها نیز از بالای سر آنان درحال عبور است.

  اما بگذریم هرچه باشد سخن دوست خوش تر است. در دولت هشتم اعلام کردند که به دلیل هزینه های بالایی که مسیر بندرعباس به سیرجان دارد باید حتما با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود.

  اما بنازم دولت نهم را که پای کار ایستاد و امروز شاهد زیر بار رفتن دهها کیلومتر از مسیری هستیم که در سال دهها کشته و مجروح داشت و دارد.

  باز هم باید به مسوولان هرمزگان به خصوص شیخ الاسلامی و دوست محمدی دست مریزاد گفت.

امیداورم که در آیین افتتاح رسمی آن بتوانم پاسخ مناسبی برای سووالاتم که از سر دلسوزی است از زبان متخصصان و اهل فن بشنوم. کرد شبستری.

و اما بخوانید اخبار بازدید هاشمی تختی استاندار هرمزگان را در بازدید از این تونل.

 

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان:اولین تونل دوطبقه ایران برای ترددمسافران نوروزی آماده می شود
مدیرکل راه و ترابری هرمزگان گفت:هرچند افتتاح نهایی و رسمی اولین تونل دوطبقه ایران در نیمه نخست سال آینده خواهد بود اما این تونل برای تردد موقت مسافران نوروزی آماده می شود.
خداداد مقبلی چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:این تونل که به تونل تنگه زاغ یا 17شهریور معروف است در محور بندرعباس سیرجان قرار گرفته و دارای یکهزارو 238متر طول می باشد.
وی میزان پیشرفت فیزیکی تونل یاد شده را 63درصد اعلام کرد.
مدیرکل راه و ترابری هرمزگان اضافه کرد:تاکنون 50درصد از اعتبار حدود 90میلیارد ریالی ساخت این تونل پرداخت شده و عملیات لاینینگ (پوشش بتونی ) 750متر ازآن نیز به پایان رسیده است.
مقبلی با اشاره به برخی تنگناهای مالی بزرگراه در حال ساخت بندرعباس سیرجان اظهار داشت:کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح حدود 2هزار و 500میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به یکهزارو 500میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
به گفته این مسوول در پیش نویس مصوبات دور سوم سفرهای استانی مبلغ یکهزار و 500میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این محور درخواست شده که انتظار می رود با تصویب و اختصاص اعتبار مورد نیاز،بزرگراه یاد شده در سریعترین زمان ممکن،به بهره برداری برسد. 
استاندار هرمزگان از مراحل اجرای اولین تونل دو طبقه ایران بازدید کرد
استاندار هرمزگان که  خبرنگاران رسانه های همگانی،او را همراهی می کردند از مراحل اجرای اولین تونل دو طبقه ایران در محور بندرعباس _ سیرجان بازدید کرد.
به گزارش جیرفت سی تی به نقل از ایرنا،حسین هاشمی تختی در این بازدید با ابراز رضایت از سرعت و کیفیت عملیات اجرایی تونل 17شهریور (تنگه زاغ) گفت:مدیریت عالی استان تلاش می کند تا ضمن رایزنی با وزیر راه وترابری برای جذب سریع اعتبار مورد نیاز،زمینه تکمیل سریعتر این پروژه مهم را فراهم کند.
وی ادامه داد:با افتتاح این تونل،ضمن افزایش امنیت عبور و مرور وسایل نقلیه،ترافیک حمل و نقل کالا و جابجایی مسافر نیز در این محور به شدت کاهش می یابد.
نماینده عالی دولت اضافه کرد:پروژه یاد شده بدلیل ویژگیهای فنی و همچنین موقعیت جغرافیایی خاص ومهم خود،یکی از پرافتخارترین پروژه های عمرانی دولت خدمتگزار در استان هرمزگان به شمار می رود.
هاشمی تختی توجه دولت به تکمیل زیرساختها به ویژه در بخش راه را نشانه نیاز سنجی دقیق و کارشناسی شده و جدیت در توسعه همه جانبه دانست.
قابل ذکر است :تونل دو طبقه تنگه زاغ به طول یکهزار و 238متر تاکنون 63درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
اعتبار اولیه احداث این تونل حدود 90میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به 50 درصد آن اختصاص داده شده است.ک/3
7192/668



واژه کلیدی :تونل تنگ زاغ و واژه کلیدی :تونل دو طبقه و واژه کلیدی :هاشمی تختی و واژه کلیدی :خداداد مقبلی