جیرفت سی تی/ هلیل خاموش

اینکه دیروز کجا بوده ایم و امروز کجا هستیم مهم نیست , اما اینکه فردا کجامی رویم مهم تراست, با امید به لایتناهی برای تماشای گلهایی که فردا می رویند برخیزیم.



نویسنده : reza gilany ; ساعت ٩:۳٦ ‎ق.ظ روز ٩ دی ۱۳۸۸

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:
آقای هاشمی! آیا هنوز مصلحت اقتضا نکرده که کمی نگران شوید؟
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه که هر گاه در جامعه اسلامی فتنه بالا بگیرد، دیگر جای مماشات نیست، از رییس مجمع تشخیص مصلحت این سئوال کرده است که آیا هنوز مصلحت اقتضا نکرده است که کمی نگران شوید؟
   از آنجایی که جیرفت سی تی این بیانیه را با اهمیت و تحلیل محتوا کرده برای ثبت در تاریخ آن را در وبلاگ قرار داده تا باشد که آیندگان قضاوت کنند. نامبرده گفته که من حرف هایم را در خطبه های بعد از انتخابات گفته ام و نظر من همان است که گفته ام.
     به راستی که واقع گرا تر از رهبر معظم انقلاب و روشن بین تر از این عزیز کمتر سراغ دارم ، ای کاش ما پشت سر او حرکت می کردیم ، نامبرده در دیدار اخیربا  روحانیون مسائلی را متذکر شدند که باید آویزه گوش همه ما باشد .
  اما شاهد هستیم که برخی اینطور عمل نمی کنند که بایستی با خواندن سوره زلزال بار دیگر به خود آیند. کرد شبستری.
به گزارش ایرنا در این بیانیه که به مناسبت هتک حرمت عاشورا صادر شده، آمده است:
"و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه
دیگر چه باید می شد که نشده است؟ به چه باید جسارت می کردند که نکرده اند؟ آن روشنفکر مسلکان جماران نشین چرا سکوت کرده اند؟ مدعیان دروغین خط امام کجایند و مسئولین قضایی کشور کجا؟ از کف و سوت های فاطمیه و رقاصی های خیابانی به سادگی گذشتیم که این گونه کار به هتک حرمت پرچم سیاه سیدالشهداء رسیده است و اکنون آیا باید باز هم باید نشست و سکوت کرد؟ باید به آتش کشیده شدن قرآن کریم را هم با سعه صدر نشست و دید؟

**فتنه های بعد از انتخابات بهانه ای بود برای آنان که بغض انقلاب و امام را در سینه داشتند
امروز دیگر همه می دانند، فتنه ای که از بعد انتخابات آغاز شد نه بر سر تقلب بود و نه بر سر تخلف. بهانه ای بود برای آنان که بغض انقلاب و امام را در سینه داشتند و فرصتی بود برای آن که با دین و اسلام سر نزاع داشتند و البته جمعی هم در این میان فریب یاوه سرایی های رهبران فتنه را خوردند.
آن گاه که در جامعه اسلامی فتنه بالا بگیرد، دیگر جای مماشات نیست. قرآن کریم می فرماید:«الفتنه اشد من القتل.» و نیز تصریح می کند:«و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه و یکون الدین لله» اگر سال ها از حکم امام در مورد سلمان رشدی گذشته، اما موضوع سلمان رشدی صفتان همچنان باقی است.
آن کسی که ادعای نخست وزیری امام را داشت، اکنون کجاست؟ چرا از جسارت به ساحت اهل بیت نگران نمی شود؟ چرا از آتش زدن عکس خمینی کبیر نگران و ناراحت نشد؟ چرا بعد از هتک حرمت حرم حضرت معصومه ابرو در هم نکشید؟ چرا از کف و سوت و هورا کشیدن های شام تاسوعا در جمارانی که هنوز یادآور خطابه های حماسی امام(ره) است، متاسف نشد؟ این است خط امام؟
آن شیخ ساده لوح که هر روز با بیانیه های تاسف بارش اسباب شادی و فرح بیگانگان و کاخ سفید را فراهم می کرد، اکنون کجاست؟ چرا اینان خفه شده اند؟ چرا برای محکوم کردن هتک حرمت مقدسات بیانیه نمی دهند؟ خون سیدالشهدا و حرمت عاشورا برای اینان مهم نیست؟ "دینداری" به کنار، چرا اینان رسم "آزادمردی" را نیاموخته اند؟ چرا کسانی که "آب را هم با سیاست می خورند" صف بندی های خود را مشخص نمی کنند؟ چرا رییس مجمع تشخیص سکوت کرده است؟ آیا هنوز مصلحت اقتضاء نکرده است که ایشان کمی نگران شوند؟!

**دیگر مجالی برای مسامحه نیست

وقایع تاسوعا و عاشورا اگر چه تاسف بار بود اما در عین حال جنس پایگاه اجتماعی دو جریان اکثریت و اقلیت را به تصویر کشید. همه دیدند غوغاسالاران جز مشتی قانون شکن و دین ستیز نیستند و اکنون دیگر نه صبر جایز است و نه سکوت. دیگر مجالی برای ایستادن و مسامحه نیست. که اگر این خط همین جا نشکند، همه و همه مسئول اتفاقات و حرمت شکنی های بعدی خواهیم بود.

**نمی خواهیم سالیان بعد بگویند:«ما اهل تهران نیستیم علی تنها بماند!»

امروز بر همه مسلمانان، علما، طلاب و حوزه های علمیه، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها، مسئولین و صاحب منصبان، کارمندان و کارگران و اقشار مختلف مردم فرض است که از عمق وجود در مقابله با حرمت شکنی های اقلیتی حقیر بخروشند و فتنه گران را سر جای خود بنشانند. اگر عاشورا رقم خورد به این خاطر بود که جمعی حقیرانه سکوت کردند. آنان که می فهمیدند و می دانستند ماجرا از چه قرار است، سر در گریبان گرفتند و لب فروبستند. و امروز نمی خواهیم سالیان بعد در تریبون ها بگویند:«ما اهل تهران نیستیم علی تنها بماند!» ما آزادگی را از حسین آموختیم و از راه حسین جدا نخواهیم شد.
آن گاه که امیرالمومنین به جنگ فتنه گران رفت، با کسانی جنگید که هنوز ادعای دیانت داشتند. پیاده نظام های فتنه کنونی که حتی در عمل هم از دین می گریزند. آن روز علی چشم فتنه را درآورد و فرمود:«من فتنه را نشاندم و کسی جز من شجاعت این کار را نداشت، از آن پس که موج تاریکی آن برخاسته بود و گزند آن همه را فراگرفته بود.»
و اکنون باید با فتنه گران به مواجهه پرداخت. دیگر دوران مسامحه به سر آمده است. کسی چون کروبی که این چنین یاوه سرایی می کند باید محاکمه شود. علی در نهروان به جنگ کسانی برخواست که پیشانی هایشان از سجده پینه بسته بود. او در صفین به جنگ کسانی برخواست که قرآن بر سر نی داشتند و ادعای دیانت می کردند. امیر در جمل با کسانی مبارزه کرد که همراهی ام المومنین عایشه را با خود داشتند.
پس دیگر نه سابقه انقلابی مصونیت دائمی و تمام و کمال می آورد و نه ادعای دینمداری. آنان که همگام با دشمن، حیثیت ایران اسلامی، بزرگترین کشور شیعی جهان را به بازی گرفته اند باید سر جایشان بنشینند. بدیهی است در صورت مماشات مردم خود می توانند آنچه را که باید به انجام برسانند.
اگر نیروی انتظامی توان مقابله با کسانی که اموال مردم را به آتش می کشند و به بیت المال آسیب می زنند را ندارد به کنار رود. تا کی باید امنیت مردم و منافع ملی دست‏خوش بازی‏های کودکانه جمعی زیاده خواه باشد؟ تا کی باید آبروی ایران به حراج گذاشته شود؟ دیگر بس است.
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران ضمن هشدار نسبت به عواقب و پیامدهای جریان فتنه که هر روز در مسیر رادیکالیسم می تازد، از همه اقشار مردم دعوت می کنیم تا حضورشان در صحنه را برای تاریخ به ضرب المثل تبدیل کنند و نیز از مسئولین می خواهیم مسامحه را پایان دهند و هشدار می دهیم که نقش بایسته خود را خوب می شناسیم."
سیام/1193



واژه کلیدی :تربیت مدرس و واژه کلیدی :لاتکون فتنه و واژه کلیدی :جماران